Friday, October 26, 2007

အေမွာင္ ႏွင့္ အမုိက္၀ယ္

“ကုိရင္ ကုိရင္ - - သတိထားအုံး - - - - ဟ - - အရွင္ဘုရား ကုိရင္ေလး ေခၚလုိ႔မထူးေတာ့ဘူးဘုရား”

အေမ - - - -

ဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ အတမ္းတအလုိခ်င္ဆုံးဟာ အေမရဲ႕စကားသံးတစ္ခြန္း အေမရဲ႕ေႏြးေထြးတဲ့လက္ကေလးတစ္စုံပါ၊ ကၽြန္ေတာ့ရင္ထဲမွာ အေမ့ဆီျပန္ဖုိ႔ အၿမဲတမ္းစိတ္ကူးယဥ္ ေနရတာ ကၽြန္ေတာ္ျပန္လာႏိုင္ပါ့အုံးမလား အေမရာ- ကၽြန္ေတာ္မမိုက္ပါဘူးေနာ္ အေမ။ကၽြန္ေတာ္လိမၼာပါတယ္။ အေမေျပာတဲ့အတိုင္း ကိုရင္၀တ္တာ ျမင့္ျမတ္တယ္ဆိုလို႔ အေမစိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ကိုရင္၀တ္ခဲ့တာပဲ။ ဒီအသက္အ႐ြယ္ေလးမွာ အေမနဲ႔ ေ၀းၿပီး တစ္ေျမတစ္႐ြာကို စာလာသင္ရတာ အေမ့ကိုလြမ္းတဲ့စိတ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေမတၱာငတ္ခဲ့တာေပါ့ အေမ။ အခုလည္း ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ ေဟာ့ေဟာ့ရမ္းရမ္း မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ အေမပဲ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ အေမသား ဒီအသက္အ႐ြယ္ေလးနဲ႔ သပိတ္ကိုမွ အႏုိင္ႏိုင္ မပိုက္ႏိုင္ေသးတာ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုလုပ္ သူမ်ားကို ရန္ျပဳႏိုင္မွာမို႕လို႔လဲ။ တီဗြီေတြၾကည့္ၿပီး အေမ တစ္မ်ိဳး ထင္မေနပါနဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာတာ ယံုပါအေမရာ။ ကၽြန္ေတာ္ လိမၼာပါတယ္။

အဲဒီေန႔က မိုးမ႐ြာတဲ့ေန႔ေပါ့ အေမ။ ေက်ာင္းက ကိုရင္ႀကီးေတြက ေျပာတယ္။ “ေဟ့..ေမာင္ရင္။ ဒီေန႔ လမ္းေပၚမွာ ပရိတ္႐ြတ္ပြဲ ႐ွိိတယ္။ ေမာင္ရင္ လိုက္မလား”တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ သိပ္လိုက္တာေပါ့ အေမရာ။ အေမပဲ စဥ္းစားၾကည့္ေလ။ ပရိတ္႐ြတ္တာပဲ။ေကာင္းတာလုပ္တာကိုး။ သားတို႔႐ြာမွာလဲ အႏၱရယ္ကင္းခ်င္ရင္ ႐ြာဦး႐ြာဖ်ား ပရိတ္႐ြတ္ေနၾကတာပဲ။ အခုလည္း ကိုယ္ေတာ္ေတြက ေျပာတယ္။ ျပည္သူျပည္သားေတြ အႏၲရယ္ကင္းေအာင္ ပရိတ္႐ြတ္မလို႔တဲ့။ တုိင္းသူျပည္သားေတြဆိုေတာ့ အေမလည္းပါမွာေပါ့။ ညီေလးနဲ႔ ညီမေလးလဲ ပါတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဲဒီအတြက္ လမ္းေပၚမွာ စီတန္းၿပီး ပရိ္တ္႐ြတ္ၾကတာ အေမရာ။ ေပ်ာ္ဖို႔ အရမ္းေကာင္းတာပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္တသက္မွာေတာ့ ဒါ ထူးထူးဆန္းဆန္း ခံစားဖူးတဲ့ ၾကည္ႏူးစရာပဲ အေမ။ အေမ့ကို ျမင္ေစခ်င္လိုက္တာ အေမရာ။ ေနာက္ေတာ့ ဘာျဖစ္လို႕ ျဖစ္မွန္းမသိလိုက္ဘူး အေမ။ ေ႐ွ႕ပိုင္းက သံဃာေတြ ၀႐ုန္းသုန္းကားျဖစ္ၿပီး ဆူညံသြားတာကို ျမင္လိုက္တယ္။ ေျပးတဲ့ကိုယ္ေတာ္ေတြကလဲ ေျပးလို႔။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာသားပဲ အေမရာ။ အေျပးသန္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အေမရာ ကၽြန္ေတာ္ ကံမေကာင္းဘူး ထင္ပါရဲ႕၊ ဘာေႀကာင့္မွန္း မသိဘူး၊ တစ္ေယာက္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကို ေဆာင့္တြန္းလိုက္သလို ကၽြန္ေတာ္ အေ႐ွ႕ကို ဟပ္ထိုးလဲက်သြားတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ထေျပးဖို႕ ႀကိဳးစားတယ္၊ မရဘူး အေမရာ၊ ကတၱရာလမ္းမႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကို လွမ္းဆြဲ ကုတ္ထားသလိုပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ လႈပ္လို႔မရေတာ့ဘူး၊ အေမ့ကို သတိရလိုက္တာ အေမရာ၊ ကၽြန္ေတာ္ သတိရေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေဆာ့ေနက် ေက်ာင္းေပၚမွာ “လူအုပ္ၾကားထဲကေန မနည္း ဆြဲထုတ္လာခဲ့ရတယ္၊ ကိုရင္ေလး ဒဏ္ရာ ေတာ္ေတာ္ႀကီးတယ္၊ အေျခအေနကေတာ့ မေကာင္းေတာ့ဘူး၊ ေနာက္ေက်ာကေန မွန္တာတဲ့”။ ေဘးက စကားသံေတြပဲ ၀ိုးတ၀ါးၾကားေနရတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ နားမလည္ေတာ့ဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္ ရင္ထဲက ေအာင့္တယ္ အေမရာ၊ ေရလဲ အရမ္း ဆာတာပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ ့ တစ္ကိုယ္လံုး မီးပံုႀကီးထဲ ေရာက္ေနသလားပဲ၊ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ေတြ ကၽြန္ေတာ္ ဖမ္းဆုတ္လို႔ မရေတာ့ဘူး၊

အေမ…

ကၽြန္ေတာ္မွာ ဘာအျပစ္႐ွိလို႔ ဒီလိုျဖစ္ရတာလဲ အေမရာ၊

ကၽြန္ေတာ္ အသက္႐ွဴရတာ မ၀ေတာ့သလိုပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ အေမ့ကို ေတြ႔ခ်င္လိုက္တာ အေမရာ၊ ညီေလးနဲ႔ ညီမေလးကိုလဲ ေတြ႕ခ်င္ေသးတယ္၊ အခုဆို ဒီေကာင္ ကႀကီးခေကြး ေရးတတ္ေနၿပီေပါ့၊ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လာမွ သင္ေပးရဦးမယ္ အေမ၊ ကၽြန္ေတာ္ လက္ေရးေတြ ဘယ္ေလာက္လွတယ္ဆိုတာ အေမ့ကို ေရးျပရဦးမယ္၊ ပရိတ္ႀကီး ၁၁သုတ္၊ ႐ွင္က်င့္၀တ္၊ လိင္၁၀ပါး၊ ဒဏ္၁၀ပါး၊ အဲဒါေတြ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လာမွ အေမ့ကို ဆုိျပရဦးမယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လာႏိုင္ပါဦးမလား အေမရာ၊ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုခုကို ေၾကာက္လန္႔ေနသလိုပဲ၊ ေဟာ… ကၽြန္ေတာ္ဆီ အေဖလာတယ္၊ အေဖ့အ႐ြယ္က နဂိုအတိုင္းပဲ၊ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ကို မမွတ္မိသလိုပဲ၊ အေဖ့ကို ျမင္ရတာလဲ ၀ိုးတ၀ါးနဲ႔။ အေမလဲ ခုဆို တစ္ေယာက္ထဲရယ္၊ အဆင္ေရာ ေျပရဲ႕လား အေမရာ၊ အေမ့နားမွာ ကၽြန္ေတာ္႐ွိရင္ အေမ့အလုပ္ေတြ ၀ိုင္းကူလုပ္ႏိုင္တာေပါ့၊ အခုေတာ့ အေမရာ၊ ကၽြန္ေတာ္က ၿမိဳ႕မွာ စာသြားသင္ေနတဲ့ ကိုရင္ေပါက္စေလး၊ အေမေတာ့ ၀မ္းသာေနမွာေပါ့၊ အေမ့ဆီ ျပန္လာခ်င္လိုက္တာ အေမရာ၊ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေရာက္ႏိုင္ပါဦးမလား၊ ေရဆာတယ္ အေမ၊

“အေမ့ကို ေခၚေပးပါ”

“ေဟ့…ကိုရင္ေလး ဘာေျပာေနတာလဲ” “ သူ႔အေမကို ေခၚခိုင္းေနတာဘုရား”၊ “ေအာ္…ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ ေရာက္ေနၿပီ ထင္တယ္၊ ေဆး႐ံုပို႔လဲ မွီမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ပို႔ဖို႔ အခ်ိန္႐ွိရင္ေတာင္ ဟိုေခြးမသားေတြက ေက်ာင္းကို၀ိုင္းထားတာ၊ ထြက္ခြင့္ေပးမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ေအးကြယ္ ကမၼႆကာပဲေပါ့၊ ကိုရင္ေလးႏွလံုးသြင္းေကာင္းေအာင္ ပ႒ာန္းေဒသနာနဲ႔ ေမတၱသုတ္ေတာ္ ႐ြတ္ေပးၾကရေအာင္”

အေမ…

ကၽြန္ေတာ္ ပရိတ္႐ြတ္ေနတယ္ေလ၊ အေမၾကားရဲ႕လား ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသားထဲမွာ ေမတၱာပြားေနတုန္းပဲ အေမ၊ ကၽြန္ေတာ္ အေ၀းႀကီးကို မသြားခ်င္ေသးဘူး အေမရာ၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို ငယ္ငယ္ကလို အေမ့ရင္ခြင္ထဲ ေပြ႕ထားေပးပါ၊ အေမနဲ႔ ခြဲၿပီး ကၽြန္ေတာ္ မသြားပါရေစနဲ႔၊ ကၽြန္ေတာ္ မငိုပါဘူးေနာ္ အေမ၊ ကၽြန္ေတာ္ သတၱိ႐ွိပါတယ္ အေမ၊ အို… ကၽြန္ေတာ္ အသိစိတ္ေတြ ဘာမွ ေတြးလို႔ မရေတာ့ဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ေရာ ဟိုေ႐ွ႕က ၿမိဳ႔ႀကီးတစ္ၿမိဳ႔လံုးေရာ မဲေမွာင္ေနတာပဲ၊ မဟုတ္ေသးဘူး အေမရာ၊ ၿမိဳ႕ႀကီးတင္မကဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္ေရာ အေမပါ က်င္လည္ေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးတစ္ေခတ္လံုး ေမွာင္ေနတာ ျဖစ္မွာပါ၊ ဘာဆိုမွ မျမင္ရေတာ့ဘူး၊ မီးခိုးလံုးေတြ ၾကားထဲမွာ ပိန္းပိန္းက်ေအာင္ ေမွာင္လို႔၊ ေအာ္သံေတြ ငိုသံေတြ ေျခဖ၀ါးတစ္ခုခ်င္းဆီက ထြက္တဲ့ အသံေတြ ကၽြန္ေတာ္ လြင့္ေျမာေနတဲ့ တိမ္တိုက္ေတြ ၾကားထဲထိ ႐ိုက္ခတ္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ငယ္ငယ္ကလို ဆြဲေပြ႕ထားလို႔ မရေတာ့ဘူးလား အေမရာ၊ ကၽြန္ေတာ္ မသြားပါရေစနဲ႕ အေမ၊ ကၽြန္ေတာ္ ပရိတ္႐ြတ္လို႔ မဆံုးေသးဘူး…အ…ေမ…။

“ကိုရင္ေလး အသက္မ႐ွိေတာ့ဘူးဘုရား”

“ေအးကြယ္…ေမတၱာသုတ္ေတာ္ကို ဆံုးေအာင္႐ြတ္လိုက္ၾကရေအာင္”

ကၽြန္ေတာ္ မငိုပါဘူး အေမရာ၊

နာက်ည္းေသြးပ်က္ဖြယ္ရာ ေခတ္ႀကီးတစ္ခုလံုးရဲ႕ မ်က္ရည္စက္ေတြကို ကၽြန္ေတာ့္၀ိညာဥ္နဲ႔ အတူ သယ္ေဆာင္ မသြားႏုိင္တာကိုပဲ ကၽြန္ေတာ္ ၀မ္းနည္းေနမိတာပါ အေမ…။

ေ႐ႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး တစ္လျပည့္လြမ္းဆြတ္သတိရျခင္း အမွတ္တရ

ေနမြန္းသင္

၂၆.၁၀.၀၇



1 comment:

Anonymous said...

ဒီစာေလးဖတ္ျပီး ရင္ထဲမေကာင္းလိုက္တာ။ ႏွလံုးသားက ဆတ္ဆတ္ခါေအာင္ ခံစားရတယ္ ။ က်ခ်င္လာတဲ့ မ်က္ရည္ေတြေနရာမွာ အားမာန္ေတြ ျပန္သြင္းလို႕ ေရွ႕ဆက္ရမယ့္ တိုက္ပြဲအတြက္ နာက်င္ျခင္း အမာရြတ္အျဖစ္သာ ရင္ထဲမွာ သိမ္းဆည္းလုိက္ပါတယ္။